•22:58

Hola!
Com bé sabeu, els nostres companys del social us han anat informant sobre el nostre viatge, i ara els alumnes del científic volem participar i ens volem acomiadar.
Primer de tot, volem agrair tots els vostres comentaris que han estat llegits cada dia amb l’èmfasi peculiar d’en Josep. També volem agrair a la madre, als profes, als pares i a tots les persones que ens han guiat per les fredes terres llunyanes (guies, conductors...) tot el seu esforç perquè aquesta aventura hagi estat possible.
Ens dona molta pena que aquest viatge s’acabi, però tenim moltes ganes de veure-us, explicar les nostres anècdotes, però sobretot de donar-vos els souvenirs que hem comprat per vosaltres.
I per tancar aquest viatge que millor que unes postdates!

PD1: faltava un professor del científic.
PD2: pares i mares ens hem abrigat molt i hem menjat bé (no patiu).
PD3: esperem que aquesta propera setmana no sigueu molt durs amb nosaltres profes que estem cansats i arriba setmana santa.

Un petó molt fort a tots els nostres seguidors i seguidores.

Atentament, els alumnes del científic.
•22:56

18.03.2010

Sempre es diu que el millor es deixa pel final, en aquest cas ha estat així.
A les set del matí ens hem aixecat per esmorzar i per visitar un centre escolar de Copenhaguen, amb la finalitat de conèixer més a fons l'educació i els diferents mètodes d'estudi .
Allà hem estat parlant amb unes noies ( en el nostre cas ), que destacaven per la seva simpatia i bellesa , aquestes ens han guiat pel recinte i fins i tot hem pogut gaudir d'un pastís típic de xocolata. Boníssim!!
A l'acabar la visita, ens hem dirigit al modern centre comercial Field´s, on hem dinat i hem acabat de comprar els últims 'souvenirs'.
Seguidament ens hem apropat a l'autocar on ens esperava en Thomas (conductor) per dirigir-nos a l'aeroport, direcció Barcelona !!!
Des d'on en aquest mateix moment estem escrivint!

Att,
Alex Murtra, Marc Alonso
•23:13

La nostra guia Patricia, que havia matinat, ens esperava a la recepció, sobre la catifa rosa i al costat dels grans i còmodes sofàs vermells. Tot havent pujat a l'autocar, el Thomas, el nostre gran conductor, ha emprés la ruta direcció al museu de Frederiksborg, un castell construït cap al segle XVI tot i que fou restaurat al 1859, a causa de l'incendi que hi va tenir lloc. El fred començava a fer la seva primera aparició, i acompanyats d'un gran llac gelat, hem començat la nostra visita.
Tots quedàvem bocabadats a mesura que avançàvem per les nombroses i espectaculars
sales que creuàvem en el nostre camí. Els flaixos de les càmeres no s'aturaven, ni tampoc ho feien les rialles.
Finalitzat el nostre recorregut, la gana començava a fer presència els nostres cossos, però no seria fins després de veure la residència de primavera i tardor de
la reina danesa, que un petit restaurant, proper a la nostra ubicació, ens esperaria agradablement amb el dinar a punt.
El menjar era força bo, tot sigui dit, i de nou amb els estómacs ben plens, hem
continuat el nostre camí. Ja a la tarda,Shakespeare s'ha apropat una mica més a les nostres vides,tot visitant al castell de Kronborg, on el famós autor va inspirar-se per a escriure Hamlet. La visita ha sigut força curta però a la vegada intensa.
El tant esperat temps lliure per fí havia arribat. Les botigues s'omplien amb els
estudiants de 1r de batxillerat de l'escola Sant Andreu en busca de souvenirs per
als seus familiars i amics.A fora, als carrers, molts joves celebraven el dia de
Sant Patrici als nombrosos bars i pubs de la ciutat. El sol començava a caure i la
foscor inundava Copenhague.
Després de sopar a l'hotel tothom ha corregut a les habitacions per a veure el Barça-Stutgart.
sEMPRE acabem els dies plens d'emocions! Gràcies pares per aquesta oportunitat, i
gràcies col·legi Sant Andreu i profes per estar sempre al nostre costat.

Autores: Judit, Marta i Pili.
•22:13
Avui, com tots els dies que portem de viatge, ens hem llevat d'hora (6:45h) i hem viscut una nova aventura. A les vuit del matí en Josep ens ha despertat amb el seu Bon dia peculiar ple d'energia. Començavem el dia amb bon humor, sabent que deixaríem enrere Alemanya. Un ferri ens esperava a les 10:00h i una hora més tard agafaríem de nou l'autocar per arribar a les dos del mig dia al nostre darrer destí: Cophenaguen. Cal dir , que tot i que feia molt de fred a la coberta del vaixell no ens hem oblidat de vosaltres, els seguidors, i amb tot el vent hem sortit per congelar aquells moments viscuts en fotografies.
Abans de començar la nostra visita turística per la capital Danesa, ens hem apropat a l'hotel per fer el checking en un hotel meravellós, acollidor i acolorit, un hotel avantguardista . Ens havíem d'espavilar, era gairebé l'hora de dinar. Aquesta vegada hem tornat a dinar amb pressa a l'estació on la nostra guia ens ha avisat del risc de robatoris que hi ha en aquella zona(igual que Barcelona) per desena vegada que era imprescindible vigilar amb les bicicletes i els semàfors.
Les quatre hores de visita turística han sigut molt fructíferes, ja que hem pogut gaudir del paisatge, l'interior del palau de la reina Margarita II, l'estàtua de la "Sirenita" on el Kike ha grimpat per fer-se la fotografia de professors, darrerament hem visitat el Port Vell (Canal de Nyhavn) on la madre Teresa ha tornat a fer un reportatge fotogràfic, i per últim hem visitat el centre de la ciutat on hem tingut temps lliure per comprar souvenirs. Més tard, hem anat a sopar a l'hotel des d'on en aquests moments us estem escrivint.
Fins demà, l'últim dia sencer del nostre viatge.
Petons i una abraçada.

Autores: Anna Martínez i Mercè Mallenco.
•23:07

El dia d'avui ha estat bastant relaxat. Primer ens hem llevat una hora més tard que el dia anterior al nou hotel de Lübeck, que ens ha impressionat moltíssim per les seves instal·lacions. Després d'un esmorzar molt complet i variat hem carregat forces per començar la nostra visita guiada al poble
medieval de Lübeck. Aquest ha estat molt important al llarg de la història per el seu comerç internacional en contacte amb el mar del Nord. Tot i que quan hem arribat hi havia un sol esplèndit durant el recorregut ha començat a ploure i seguidament a nevar.
Cap al migdia (11:30h horari de guiris) després de dinar en la nostra mitja hora lliure hem tornat a Hamburg on una nova guia, Gabriela, ens estava esperant al port de la ciutat. Hem pogut conèixer a fons la gran extensió del port ( 100 km2 comparable amb la ciutat de Barcelona) gràcies a un passeig en vaixell al llarg d'aquest.
A causa del mal temps i la pluja hem variat una mica el recorregut que estava previst fer per la ciutat d'Hamburg.
Per últim hem pogut contemplar la ciutat per darrera vegada durant dues hores lliurement.
Ara ens adrecem a l'hotel on soparem i descansarem que demà ens espera una altra aventura: creuar el mar del Nord.

Autores: Patricia i Amanda. LPF
•1:14

Hola a tots els seguidors del blog i del nostre viatge!
Avui continuem la nostra aventura però a Hamburg, una ciutat de dos milions d'habitants amb més de dos mil ponts.
Quan hem sortit de l'autocar després de quatre hores d'autopista hem anat a dinar a un restaurant amb vistes al port, on hem dinat sopa de verdures, amanida i escalopa amb salsa de xampinyons amb patates fregides, alguns s'han llepat els dits, d'altres només han mirat com ho feien.
Seguidament hem conegut a la guia , senyora Sibila , que ens ha portat amb autocar per tota la ciutat, amb un parell de parades per poder gaudir més d'aprop d'una esglèsia protestan, l'ajuntament i el llac interior , mig glaçat.Tot això sota una fina pluja, que per sort al final ens ha abandonat.
Després d'això hem gaudit d'un temps lliure per sopar a les 5:30 de la tarda.
Finalment hem arribat al moment més esperat :el musical Tarzan.Els efectes del musical eren molt impactants i sens dubte tots hem quedat bocabadats veient com els ballarins anaven per tot l'espai del teatre penjats d'unes cordes amunt i avall. Sens dubte serà un possible musical per realitzar a la nostra escola, tot i que els efectes no seran ni la meitat de bons. Ara en aquests moments ens adrecem a l'hotel fent una marrada involuntària.
PD1:Gràcies pels resultats inventats de la lliga de futbol.
PD2:Els vostres comentaris han estat lleguits aquest matí pel profe Josep, com cada dia.
Att, Elena i Gisela B:)
•23:05

dissabte, 13-3-10

Ha començat el tercer dia del viatge amb un cel ennuvolat (quina sorpresa!) , ens hem llevat unes horetes mes aviat i ens hem dirigit al Palau de Sans Soucci on hem fet una visita guiada en diferents grups, (teniem dos guies que ens han estat explicant la Prússia afrancesada del segle XVIII).
Després hem agafat l'autocar i ens ha deixat al centre de Berlín per poder dinar aquesta vegada amb més temps i comprar alguns souvenirs.
A les 14:00h hem iniciat el recorregut en autocar per tota la ciutat de Berlín, on hem pogut visitar diversos llocs interessants com:
- La porta de Brandenburg: Ens hem fet una sèrie de fotos amb figurants de la guerra freda.
- Reichstag: La gespa mullada de davant del Parlament ha provocat més d'un ensurt i més d'una rialla.
- Memorial a les víctimes jueves de la segona guerra mundial: eren moltíssims blocs de pedra, des de més petites fins a més grans, era com un laberint i alguns hem tingut la sort de veure a una actriu italiana.
- Checkpoint charlie: alguns nois i noies s'han comprat un barret soviètic i ens hem fet fotos amb dos militars nord-americans.
- Mur Berlín: El mur està restaurat i pintat en diferents trams i per diferents autors amb obres molt boniques (ho podeu veure a les fotos).
Després ens han deixat al centre comercial KABEDE que és 5 vegades com el Corte Inglés de plaça Catalunya.
A les 19:30h hem anat a sopar al mateix restaurant d'ahir i tot a tornat a estar molt bo, les preocupacions dels sopars s'han esvaït.
Hem arribat a l'Hotel a les 22:00h i ara hem treballat per fer la crònica d'avui i toca descansar per demà, que canviarem de ciutat i d'hotel però sempre amb les mateixes FORCES!
Espero que seguiu el nostre viatge amb continuitat i interès.

PD: Donariem gràcies si algú ens podría dir el resultat de la Formula 1 i del F.C Barcelona, del Real Madrid i del Sevilla.

Moltes gràcies a tots per seguir-nos. Una forta abraçada a tothom!

Fet per Fran i Zenon!
•0:24

Avui divendres 12 de març,quan ens hem llevat hem pogut gaudir d'un paisatge blanc per la neu caiguda durant la nit i part del matí. Hem anat al camp de concentració de Sachsehausen. És un camp de concentració de treball de la 2a GM. El primer que hem fet ha estat seguir a la guia fins un mapa fet de pedra on ens mostraven tota la extensió del camp. Hem visitat les barraques on els presoners convivien, els forns crematoris i la petita cambra de gas, a més de visitar el lloc on eren enterrades totes les cendres dels cadàvers. Després hem visitat una mena de centre mèdic on els nazis feien experiments amb els presoners, com per exemple, fins on podien aguantar el dolor. Després hem donat una volta pel camp .

A les 13:30 hem anat a dinar de presa i corrents ja que a les 14:00h començava la visita al Neues Museum i més tard al museu de Pergamo. Agraïm a la nostre guia que ens acompanyi, ja que ens respon qualsevol dubte, i és molt simpàtica. Al final del dia hem visitat el centre comercial, hem sopat a un bufet lliure i ara anem a l'hotel per descansar i començar el dia de demà amb força. Records i petons per a tots!!

Jandro i Andrea
Author: amanda.leal
•0:41

Avui dijous dia 11 de març, els alumnes de 1r de batxillerat del col·legi Sant Andreu hem començat una aventura el viatge de fi de curs que aquest any és a Berlín, Hamburg i Copenhague.
Hem quedat tots cap a dos quarts de sis a l'aeroport de Barcelona on ens hem acomiadat dels nostres familiars i hem embarcat a l'hora esperada. El vol a sortit amb una mica de retard uns deu minuts.
El vol ha durat unes dues hores que han passat volant, després d'un vol plàcid hem aterrat a la capital alemanya. Un cop aquí hem agafat un autocar que ens ha dut al hotel on passarem la primera nit. Al arribar a dos quarts de dotze, ens han adjuticat les habitacions i ens hem acomodat. Fins aquí la crònica d'avui, anem a descansar per agafar moltes forçes per demà, que serà un dia dur. Bona nit i petons per a tots i totes!

Berta i Paula
Author: Col·legi Sant Andreu
•20:08
Benvinguts al blog del Viatge dels alumnes de 1r. de Batxillerat!
Aquí trobareu una síntesi de les nostres aventures a l'estranger, que estaran actualitzadas dia a dia juntament amb les fotografies corresponents.